Mednarodna konferenca MINDfulness 2018

4. - 6. oktober 2018

Terme Olimia, Podčetrtek


Prijavi se na konferenco!
O mednarodni konferenci > Program konference


Četrtek, 4. oktober 2018,  Terme Olimia, Podčetrtek


12:00-13:00

Prihod in registracija udeležencev

13:00-17:00

dvorana Primula I

OTVORITEV KONFERENCE


MINDfulness 2018

"Bodite čuječni, poučujte čuječno in učite čuječnost"


UVODNI NAGOVORI

Čuječnostni odmik ob glasbi 
Mateja Bobek

PLENARNA PREDAVANJA

Mindful Learning in Classrooms and Schools
David McMurtry (University of Aberdeen, Škotska)

Evaluating the Effectiveness of Zhineng Qigong on Emotional and Behavioural Difficulties in the School Environment:
Pilot Study Results

Mauro Lugano, Anja Trampuš, Andraž Purger (Društvo Leteča želva)
Urša Mars Bitenc (FAMNIT, Univerza na Primorskem)
Ana Nuša Kern, Manca Mihelčič, Greta Grošelj
(OŠ Preserje pri Radomljah) 


Mindful self-awareness, self-care and building compassion
Sharn Rocco
(Founder & Facilitator, Mindful Works, Avstralija)


Delavnica (60 min)
Zhineng qigong za učitelje - Dober začetek dneva
Mauro Lugano, Anja Trampuš, Andraž Purger (Društvo Leteča želva)

Vodi: Mojca Orel

17:00-17:30

 Odmor (kava, čaj, voda, sok, prigrizek)

17:30-20:15

Angelica

ČUJEČNOST V IZOBRAŽEVANJU
(v angleškem jeziku)  

Plenarno predavanje

Mindfulness and Increased Attention of the Blind in Learning to Orientate in their Environment
Aksinja Kermauner, Janja Plazar (Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta)

Predavanja

Mindfulness in Physical Education
Efthimia Karatopouzi (American Community Schools (ACS) Athens)

Rediscovering the Timeless Wisdom
Snežana Milenković (University of Novi Sad, Faculty of Philosophy, Department of Psychology, Serbia)

Life is a game, play it
Nasta Ovin (III. gimnazija Maribor)

When Respect and Safety Replace Blaming and Fear in the Classroom
Betina Jamšek (OŠ Franja Goloba Prevalje)

Education of the Mind and the Heart: Sathya Sai Education in Human Values
Andreja Kozmus (OŠ Šmarje pri Jelšah)

Vodi: Nasta Ovin









Primula I

PRAKTICIRANJE TEHNIK ČUJEČNOSTI
V ŠOLI

Plenarna predavanja

Majhni koraki za (mladega) učitelja, velik korak za učence
Katarina Kejžar (OŠ Josipa Vandota Kranjska Gora)

Antistresni sprostitveni trening v objemu čuječnosti
Nataša Kuhelj Rožac (Dijaški dom Ivana Cankarja)

Uporaba različnih pristopov čuječnosti pri vzgoji in izobraževanju
Klara Srakar (OŠ Lucija)

Čuječno doživljanje živali
Doroteja Smej Skutnik (OŠ Polzela) 

Predavanja

Z rahločutnostjo do čuječnega poučevanja
Tamara Tekavec (Srednja zdravstvena šola)

Čuječnost v šoli
Deja Tratnik (OŠ Prežihovega Voranca Jesenice)

Čuječnost in aktivno poslušanje
Darja Cigüt (OŠ Puconci)

Elementi čuječnosti kot stopničke učenja v svetovalnih vsebinah v osnovni šoli
Nina Mesner (OŠ Kašelj)

Obvladovanje konflikta: Mediator kot figura čuječnosti
Lučka Palir Mavrič (OŠ Lesično)

Razvijanje čuječnosti z branjem in pisanjem
Nina Golob (Dijaški dom Ivana Cankarja)

Vodi: Olga Štancar

Primula 2

ČUJEČNOST V IZOBRAŽEVANJU

Plenarna predavanja

Ples z obliko in praznino v intimnem razmerju
Snežana Milenković (University of Novi Sad, Faculty of Philosophy, Department of Psychology, Serbia)

Gallweyev model notranje igre
Sonja Bone (Gimnazija Nova Gorica)

Vzgoja uma in srca: Sathya Sai vzgoja in izobraževanje v duhu človeških vrednot
Andreja Kozmus (OŠ Šmarje pri Jelšah)

Vzpostavljanje miru in tišine v učilnici
Mojca Kralj (OŠ Glazija Celje)

Kaj počnejo mladi na internetu v praksi
Miha Indihar (Dijaški dom Ivana Cankarja)

Predavanja

Vihar v najstniški glavi
Biljana Bahat (Šolski center Novo mesto, Srednja gradbena, lesarska in vzgojiteljska šola)

Pomen čuječnosti pri hiperaktivnem otroku
Bojana Markelj (OŠ Stražišče Kranj)

Čuječnost z učenci s posebnimi potrebami
Mateja Petric (Posvetovalnica za učence in starše Novo mesto)

Čuječnost pri otrocih z lažjo motnjo v duševnem razvoju v času podaljšanega bivanja
Sandra Zelko Sitar
(OŠ Glazija Celje)


Vodi: Jana Pertot Tomažič

20:15

Zaključek prvega dne konference




Petek, 5. oktober 2018,  Terme Olimia


08:00-09:00

Prihod in registracija udeležencev

08:15-08:45

dvorana Angelica

Meditativno poglabljanje po izbiri / Mindfulness Practice (Optional)
David McMurtry (University of Aberdeen, Škotska)

09:00-11:00

 dvorana Primula I

Delavnica (60 min)
Zakaj in kako organizirati qi polje v razredu in drugje
Mauro Lugano, Anja Trampuš, Andraž Purger (Društvo Leteča želva)

Delavnica (60 min)
Mindful Learning in Mindful Classrooms 
David McMurtry (University of Aberdeen, Škotska)

Vodi: Mojca Orel

11:00-11:30

 Odmor (kava, čaj, voda, sok)

11:30-13:00


PLENARNA PREDAVANJA

Neuroscience of a Wandering Mind:
Neural Basis, Changes in Neurodegeneration and a Role of Mindfulness

Rastislav Šumec (1, 2), Kateřina Sheardová (1, 2), Dusana Dorjee (3), Jan Lošák (4), Martin Bareš (1, 5), Jakub Hort (2)
(1-First Department of Neurology, Faculty of Medicine, Masaryk University and St. Anne's University Hospital, Brno, Czech Republic,
2-International Clinical Research Center (ICRC), St. Anne's University Hospital, Brno,
3-School of Psychology, Bangor University, Penrallt Rd, Bangor LL57 2AS, UK,
4-Department of Psychology and Psychosomatics, Masaryk University, Brno,
5-Department of Neurology, Medical School, University of Minnesota, Minneapolis, USA)

Bringing Mindfulness to Life at School
Sharn Rocco (Founder & Facilitator, Mindful Works, Avstralija)

Vodi: Mojca Orel

13:00-14:00

 Odmor (kava, čaj, voda, prigrizek)

14:00-16:30

Angelica

ČUJEČNOST V IZOBRAŽEVANJU 
(v angleškem jeziku)

Workshop (60 min)

 Mindfulness for Attention Deficit and Hyperactivity Disorders in Elementary School – A Case Study

Emil Karajić (OŠ Simona Jenka Kranj)

Predavanja 

Mindfulness in an English Classroom
Saša Setničar Jere (OŠ Gradec, Litija)

Mindfulness in English Language Teaching for Special Needs Students
Sabina Gramc Lokar (Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana)

Mindful and Creative Teaching of the First Foreign Language
Damjana Brglez (OŠ Majšperk)

A Teacher's Job and Mindfulness in Foreign Language Learning in the first Triad of Slovenian Primary School
Alenka Paternoster (OŠ Gabrovka-Dole)

Workshop (30 min)

Mindfulness and Self-Hypnosis
Jana Pertot Tomažič (Osnovna šola Domžale)

Vodi: Nasta Ovin 



















Primula I

ČUJEČNOST V IZOBRAŽEVANJU

Predavanja

Stretching kot metoda za sproščanje in ozaveščanje lastnega telesa
Melita Meglič (Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana)

Z dihalnimi vajami nad matematično anksioznost
Katja Kastelic (Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana)

Pozitivni učinki meditacije na zdravje
Danilo Flisar (Ekonomska šola Ljubljana)

Integracija čuječnosti v pouk angleščine
Brigita Škufca (OŠ Gorje)

Z literaturo, glasbo in čuti v svet čuječnosti
Marija Frangež
(III. gimnazija Maribor)


Vodi: Jana Pertot Tomažič 

ČUJEČNOST V NARAVNEM OKOLJU

Delavnica v zunanjem okolju ob 14:00 (60 min)
Čuječen stik z naravo, s sabo in drugimi v zunanjem okolju
Katarina Vodopivec Kolar (Osnovna šola Domžale) 

Plenarni predavanji
ob 15:30

Približajmo naravo otrokom
Marija Jakelj (OŠ Josipa Vandota Kranjska Gora) 

S čuječnim učenjem v naravnem okolju do ustvarjalnih idej in trajnejšega znanja
Jožica Kozel (OŠ Ljudski vrt) 

Predavanja

Izkustveno učenje v naravnem okolju – primer utrjevanja in nadgradnje znanja pri pouku naravoslovja
Petra Lukan (OŠ Gorje) 

Vodi: Katarina Vodopivec Kolar

Primula 2

ČUJEČNOST V IZOBRAŽEVANJU

Plenarna predavanja

Bivalna kultura – šolski predmet za odkrivanje (ne)znanih svetov čuječnosti
Maja Rak (Gimnazija Celje - Center)

Ilustracija – otok za doživljanje čuječnosti
Ana Pečnik (Gimnazija Celje - Center)

Celostno učenje
Olga Štancar (Srednja zdravstvena šola Celje)

Predavanja

Čuječnost lahko delim, ko je že v meni
Ksenja Jeram (Vrtec Tržič)

Zbrano branje pomirja
Danijela Metličar Vukmanič (OŠ Dušana Flisa Hoče)

Bibliosvetovanje: »Starša se ločujeta, kaj pa otrok?«
Lidija Mazgan (OŠ Dušana Flisa Hoče)

S harmoniko do čuječnosti
Amadeja Turnšek (Glasbena šola Karol Pahor Ptuj)

S tipno slikanico k čuječnosti
Ksenja Žmauc (OŠ Juršinci)

Razvijanje integritete s tehnikami čuječnosti v oddelčni skupnosti
Klavdija Koman (OŠ Gorje)

Vodi: Olga Štancar 
















16:30-17:00

 Odmor (kava, čaj, voda)

17:00-19:30

Angelica

SODOBNI PRISTOPI POUČEVANJA ČUJEČNOSTI

Plenarno predavanje

Čuječnost, samoučinkovitost in samoregulacija
Janja Horvat (OŠ Beltinci)

Predavanja

Čuječnost pri obravnavi nasilja nad otroki
Katja Pegam (Center za socialno delo Kranj)

Sprejeti in razumeti
Marko Laznik (Šolski center Ravne)

Zavedanje in stik s seboj v šoli
Jana Bizjak Bradeško (OŠ Ivana Cankarja Vrhnika)

Čuječnost na Art Kampu
Mihaela Korošak (III. gimnaija Maribor)

Z meditacijo in jogo do boljše čuječnosti v prvem in drugem razredu osnovne šole
Larisa Podržavnik (OŠ Koroški jeklarji)

Prvošolci in čuječnost - vaje čuječnosti v prvem razredu osnovne šole
Vesna Nikolić, Marjeta Por (OŠ Vide Pregarc)

Čuječnost in razredništvo
Ivica Rus (OŠ Jurija Vege Moravče)

Pomen čuječnosti v dobi digitalizacije
Nataša Kranjc (Srednja trgovska šola Maribor)

Vodi: Emil Karajić 





Primula I

ČUJEČNOST V NARAVNEM OKOLJU

Predavanja

Gozd je naša učilnica
Janja Benedik Špendal (OŠ Orehek Kranj)

Pomladni travnik ali kaj me žgečka
Jerca Šolar Rihtar (OŠ Gorje)

Primer dobre prakse: pouk v in z naravo v povezavi s čuječnostjo
Majda Fortuna Gregorčič (OŠ Ivana Cankarja Vrhnika)

Gnezdilnica čuječnosti
Alenka Mavrič Čefarin (Šolski center Nova Gorica, Biotehniška šola)

Čuječnost s projektnim delom v naravnem okolju
Simona Luetić (Srednja šola Slovenska Bistrica)

Čuječnost v letni šoli v naravi
Janko Sotošek (OŠ Sava Kladnika Sevnica)

Športni vikend na Kolpi
Peter Jovanović (Šolski center Celje, Srednja šola za storitvene dejavnosti in logistiko)

Čuječnost med športno aktivnostjo
Matej Švegl (Srednja šola za farmacijo, kozmetiko in zdravstvo)

Razvijanje čuječnosti pri malčkih v naravnem okolju
Lidija Vučko (Vrtec pri OŠ Prežihovega Voranca Bistrica)

Likovno ustvarjanje v naravnem okolju za učence prvega triletja
Valentina Žemva (OŠ Gorje)

Vodi: Katarina Vodopivec Kolar

Primula 2

ČUJEČNOST V IZOBRAŽEVANJU

Predavanja

Čuječnost – prva pomoč današnjim otrokom
Polona Irt Novak (OŠ Stara Cerkev)

Ko spoštovanje in varnost zamenjata obsojanje in strah v učilnici
Betina Jamšek (OŠ Franja Goloba Prevalje)

Nastanek avtorske gledališke predstave Odštekan razred
Tina Šetina (OŠ Alojzija Šuštarja)

S čuječnostjo do boljše samopodobe
Mateja Slemenik (OŠ Primoža Trubarja Laško)

Čuječnost pri urah oddelčne skupnosti
Polonca Volavšek (OŠ Planina pri Sevnici)

Glasba kot energizator v podaljšanem bivanju
Nataša Bergant (OŠ Domžale)

Čuječnost ob poslušanju klasične glasbe v 1. letniku gimnazije
Marjetka Kozmus (Gimnazija Ledina)

Vpliv čuječnosti pri izdelavi raziskovalne naloge
Andro Glamnik (Šolski center Celje)

S Cankarjevim tekmovanjem na pot k čuječnosti – najbližje k sebi
Nataša Grobelnik (OŠ Petrovče, Gimnazija Celje – Center)

Vodi: Kaja Lenič



Erika

DELAVNICE

Delavnica 90 min
(14:00 – 15:30)

Kreativne tehnike za vzpostavljanje notranjega ravnovesja
Ana Bratina (Šolski center Nova Gorica)

Delavnica v zunanjem okolju 60 min
(14:00 - 15:00)

Čuječen stik z naravo, s sabo in drugimi v zunanjem okolju
 Katarina Vodopivec Kolar (OŠ Domžale)

Delavnica 60 min
(15:30 – 16:30)

Čuječnost pri motnji pozornosti in hiperaktivnosti v osnovni šoli – analiza primera
Emil Karajić (OŠ Simona Jenka Kranj)

Delavnica 45 min
(17:00 – 17:45)

Biti eno s pesmijo
Cvetka Jošar Matić (Gimnazija Murska Sobota)

Delavnica 30 min
(17:45 – 18-15)

Čuječnost in samohipnoza
Jana Pertot Tomažič (OŠ Domžale)

Delavnica 30 min
(18:15 – 18:45)

Občuti svoje telo skozi raztezno vadbo - primer dobre prakse
Melita Meglič (Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana)

19:45-20:30

Primula I

Tibetansko grleno petje
Geshe Lobsang Soepa (Norsang)
(Tibetanski učitelj in mojster grlenega petja)


20:30

Zaključek drugega dne konference



Sobota, 6. oktober 2018



07:30-08:15

Prihod in registracija udeležencev

07:45-08:15

dvorana Angelica

Zvočna meditacija z gongom / Sound Meditation with Gong
Mateja Bobek (Terme Olimia)

08:15-11:30

dvorana Primula I

MINDfulness 2018

"Bodite čuječni, poučujte čuječno in učite čuječnost"

Plenarna predavanja in delavnice

Opazovanje kot element v procesu čuječnosti
Pomen zmožnosti opazovanja v učno-vzgojnem procesu

Eva Škobalj (Prva gimnazija Maribor)

Breaking through with Creativity:
How to Become Good Enough Parent to Ourselves and to Our Children

Snežana Milenković (University of Novi Sad, Faculty of Philosophy, Department of Psychology, Serbia)

Delavnica (60 min) 
Razvijanje potencialov pri otrocih z veščino Zhineng qigong
Mauro Lugano, Anja Trampuš, Andraž Purger (Društvo Leteča želva)

Delavnica  (90 min)
Be Present: Mindful Communication Skills 

Sharn Rocco (Founder & Facilitator, Mindful Works, Avstralija)

Vodi: Mojca Orel

11:30-12:00

 Odmor

12:00-13:30

Angelika

DELAVNICE

Workshop in the Nature
(12:00-13:30)

Breathing with Forest

Tannja Yrska (Zavod PraNa)

Delavnica
(12:00-13:30)

S književnimi besedili na poti do čuječnosti

Cvetka Rutar (Animayush, Dobrova)

Delavnica v zunanjem okolju
(12:00-13:30)

Objem zdravilne energije dreves
Mateja Bobek

Workshop in the Nature 
(13:30-15:00) 

Embrace of the Healing Energy of Trees
Mateja Bobek

Delavnica v zunanjem okolju
(13:30-15:00)

Dihanje z gozdom

Tannja Yrska (Zavod PraNa)











Primula 1

SODOBNI PRISTOPI POUČEVANJA ČUJEČNOSTI

Predavanja

Spodbujanje ustvarjalnosti, kreativnega mišljenja in inovativnosti pri učencih za šolsko glasilo in literarni natečaj
Magdalena Udovč (Šolski center Novo mesto, Srednja elektro šola in tehniška gimnazija)

Projektno učenje mladih – alternativna pot premagovanja šolske neuspešnosti in osipa v šoli
Jasna Kolar Macur (Srednja zdravstvena šola Slovenj Gradec)

Projektno delo in zgodbe o prijateljstvu
Damjana Kotnik (MOCIS, Center za izobraževanje odraslih Slovenj Gradec)

Sodobno poučevanje ali poučevanje po načelu enak med enakimi
Mojca Guštin (Srednja medijska in grafična šola Ljubljana)

Zgodovinske zgodbe – odskočna deska do empatije in čuječnosti (Ko v diktaturi utišani otroški glasovi ponovno spregovorijo)
Lea Nemec (Gimnazija Ledina)

Vodi: Eva Škobalj
Primula 2

ČUJEČNOST V IZOBRAŽEVANJU

Čuječnost pri kemijskem eksperimentiranju
Nasta Zupančič (Zavod sv. Stanislava, Škofijska klasična gimnazija)

Mladi in njihova znamenja v digitalni tehniki ter okolju
Natalija Kirar (Šolski center Novo mesto, Srednja strojna šola)

Večfunkcionalnost učiteljevega govora z vidika čuječnosti
Anita Vidic (Šolski center Novo mesto, Srednja strojna šola)

Skozi književnost do čuječnosti
Katja Petauer Vizjak (II. osnovna šola Celje)

Vključevanje čuječnosti v pouk nemščine
Marjan Kulčar (Gimnazija Murska Sobota)

Čuječnost pri družboslovnih predmetih
Katarina Zupan (Srednja šola Domžale)

Vodi: Olga Štancar







13:30-13:45

 Kratek odmor

13:45-17:45

Primula I

Delavnica (4 ure)

Poglobljena izkušnja čuječnosti – kratek čuječnostni odmik
Robert Križaj (Center za čuječnost)

17:45

Zaključek konference



DELAVNICE


 

David McMurtry
(University of Aberdeen, Škotska)

      Mindful Learning in Mindful Classrooms
Petek, ob 10:00, 60 min

This interactive workshop explores the practicalities, benefits and challenges of creating mindful classrooms and schools. Two teachers will share their experiences of mindfulness in their classroom and in the wider school. There will be the opportunity to share experiences and perspectives and to ask questions.








 

Sharn Rocco
(Učiteljica čuječnosti, Mindful Works, Avstralija)

      Be present: Mindful ommunication skills
Sobota, ob 10:00, 90 min

This interactive and experiential workshop will lead you through a range of mindfulness-based activities focused on raising awareness of habits of communication – internal and external. You will become aware of what arises in body and mind when you are invited or required to be fully present to your experience and to others. You will practice mindful speaking and listening, acknowledge how you respond when faced with difficult or challenging communication, and see more clearly the habits of mind that inhibit your capacity to be fully present, clear, confident and open in your communication.





 

Katarina Vodopivec Kolar (Osnovna šola Domžale)


      Čuječen stik z naravo, s sabo in drugimi v zunanjem okolju
Petek, ob 14:00, 60 min, v naravi

Ob neposrednem stiku z naravo ter z izkustvenim učenjem v zunanjem okolju učenci najbolje začutijo pomen in moč naravne energije, ki jo lahko poglobijo tudi z različnimi meditativnimi tehnikami. V naravnem okolju je z učenci lažje vzpostaviti čuječ stik z naravo in jim omogočiti, da naravo začutijo z vsemi čutili, praktično spoznajo njene zakonitosti in jo vzljubijo – in tako tudi trajno zgradijo pozitiven odnos do njenega varovanja in ohranjanja. Za učitelje in vzgojitelje, ki poučujejo otroke o naravi in pomenu njenega ohranjanja za zanamce je ključno, da čim bolj ponotranjijo pomen vrednot trajnostnega razvoja z vzpostavitvijo pristnega čustvenega stika z naravo. Aktivnosti delavnic so strukturirane od čutnega preko čutstvenega in izkustvenega dojemanja narave. Predstavljena bo tudi tehnika navezovanja stika med udeleženci - teambuilding v zunanjjem okolju - s poudarkom na poglabljanju pozornosti na sogovornika.

 

Ana Bratina
(Šolski center Nova Gorica)

      Kreativne tehnike za vzpostavljanje notranjega ravnovesja
Petek, ob 14:00, 90 min

Na delavnici se bomo spustili v svoje globine. Preko vodene imaginacije se bomo srečali s svojimi skrbmi, strahovi ali dvomi in poiskali poti za razreševanje le teh. Izkušnjo bomo poglobili z zvokom gonga, tibetanskih posod in drugih inštrumentov. Pri vzpostavljanju ravnovesja in stabilnosti, ima zvok lahko velik vpliv. Frekvence in vibracije gonga umirijo miselne in čustvene procese ter pripeljejo do globoke fizične sproščenosti. Izkušnjo bomo integrirali s pomočjo barvanja yanter. Risanje in barvanje mandal je uporabljal že Jung. Preko risanja se je povezal s svojimi notranjimi svetovi in jih izrazil. Pri klientih je to uporabljal predvsem za umirit in osredotočit misli. Z risanjem ali barvanjem določenih oblik in linij lahko preidemo v globoko sproščenost in spremenjeno stanje zavesti. Ko to povežemo z zvokom, se stanje še poglobi. Tehnike risanja in barvanja se lahko uporabi kot tehnike sproščanja in umirjanja našega uma, lahko so pot do notranjih svetov in doživljanja ali pa služijo za integracijo določene izkušnje. Sama uporabljam predvsem risanje in barvanje yanter, ki so točno določene oblike in vsaka ima svojo zgodbo ter pomen. Barvanje teh oblik umiri naš um ter nas sprosti.


 

Jana Pertot Tomažič
(Osnovna šola Domžale)

      Čuječnost in samohipnoza
Petek, ob 17:45, 30 min
Ponovitev ob 17:00, v angleškem jeziku

Na delavnici bo predstavljena ena najbolj uporabnih, učinkovitih in hkrati preprostih tehnik v nevrolingvističnem programiranju, to je tehnika Betty Erickson. Tehnika se v hipnoterapiji uporablja kot uvod v trans. Lahko jo uporabimo tudi za samohipnozo, pri čemer sami svoji podzavesti posredujemo različne sugestije. Zelo učinkovita je za sprostitev, umiritev, premagovanje stresa in za odpravljanje težav z nespečnostjo. Izvajamo jo lahko na sebi ali z njo pomagamo drugim, kjer koli in kadar koli. Bistvo tehnike je usmerjanje pozornosti na različne čutne dražljaje v okolju in prehajanje skozi zaznavne kanale, kar zaposli naš delovni spomin. Ob tem tonemo v prijetno sproščeno stanje z redkimi mislimi, ki omogoča, da se spočijemo in napolnimo z novo energijo. Hkrati pa z usmerjanjem pozornosti na vidne, slušne in kinestetične dražljaje urimo čuječnost.

 

Melita Meglič
(Gimnazija Jožeta Plečnika, Ljubljana)

      Občuti svoje telo skozi raztezno vadbo - primer dobre prakse
Petek, ob 18:15, 30 min

Osnovne raztezne vaje poznajmo vsi, vendar ali znamo ob tem prisluhniti svojemu telesu.
Na delavnici bo predstavljeno, kako preko raztezanja umirimo svoje dihanje in se osredotočimo na telo. Gibi se izvajajo počasi in kontroliran tako, da je vadeči med vadbo ves čas pozoren na mišice, ki jih razteza in dihanje. S sproščanjem napetosti v mišici, se sprošča naše celo telo, sprostijo se blokade in energija v telesu lepo steče.
Vadba je primerna za vse, tudi tiste nekoliko slabše fizično pripravljene, saj si vaje vsak prilagodi, glede na trenutno telesno pripravljenost.
Raztezna vadba ni nujno smo del pouka športne vzgoje ali športnega treninga, zelo lepo se lahko vplete v različne oblike pouka kot sprostitev in popestritev.







 

Cvetka Rutar
(Animayush, Cvetka Rutar s.p.)

      Književna besedila in čuječnost v prvem triletju
Sobota, ob 12:00, 90 min

Na delavnici se boste ob praktičnih primerih obravnave književnih besedil naučili tudi nekaj tehnik čustvenega razbremenjevanja, ki jih lahko uporabite pri mlajših otrocih, pa tudi zase. Naučili se boste postopka, s katerim si lahko pomagate, če otrok doživi oziroma izrazi stisko ob izvajanju procesa.
Vaje vizualizacije so oblikovane tako, da boste ob izvajanju pogledali tudi vase in tako poskrbeli za lastno sprostitev nakopičenih napetosti.





 

Cvetka Josar Matić (Gimnazija Murska Sobota)









      Biti eno s pesmijo
Petek, ob 17:00, 45 min

Cilj delavnice je predstaviti alternativne pristope pri interpretaciji poezije. Tradicionalni pristopi so zaradi svoje razumskosti neustrezni. Analiza literarnih odlomkov z vnaprej postavljenimi vprašanji vzpostavlja prepad med besedilom in bralcem. Učitelji zato dijake poskušamo pripeljati v sedanjost, pri tem pa nam je lahko v veliko pomoč čuječnost, ki daje našemu poučevanju smisel.. Delavnica ponuja celosten pristop k interpretaciji poezije, zato je njen glavni namen v nas vzbuditi občutja, ki segajo onkraj besed.
Osnova za drugačno sprejemanje poezije so pesmi ameriške pesnice Mary Oliver. V delavnici se bodo njene pesmi prepletale z mislimi Jidda Krishnamurtija, Eckharta Tollea in Stewarta Pearca. Njihova razmišljanja o meditaciji, o enosti vsega z življenjem in o alkimiji zvoka dobijo svojo potrditev v poeziji Oliverjeve, saj imajo pri njej pomembno mesto čuječnost, meditacija in doživljanje miru. Bralec-poslušalec v njih odkriva popolno predanost naravi. Njena hvalnica soncu je podobna molitvi, njena predanost sedanjemu trenutku pa jo uvršča med vodilne pesnice čuječnosti. Nekatere njene pesmi nas spontano vodijo v meditacijo. Vse to nam omogoča doživljanje stvari, ki jih ne moremo izraziti z besedami, v doživljanje nečesa, kar je onstran razuma, zato pa toliko bolj domače našemu notranjemu telesu in naši lastni noti, zvoku našega glasu.
Udeleženci delavnice bodo ob pesmih spoznavali sami sebe, postali bodo eno s pesmijo in se ob zvoku tišine predali meditaciji.

 

Tannja Yrska
(Zavod PraNa)


      Dihanje z gozdom
Sobota, ob 13:30, 90 min, v naravi, v slovenskem jeziku,
Ponovitev ob 12:00, 90 min, v naravi, v angleškem jeziku

Cilj delavnice je spoznati, da je človekovo naravno stanje navzočnost. Na delavnici bodo predana orodja, ki privedejo do pretočnosti, kar omogoča lahkotno bivanje. Udeleženec bo uporabil zavestno dihanje v svoje bitje s polnim sprejemanjem svojega čustveno-psihičnega stanja. Gozd je varen prostor, kjer lahko sprosti napetosti. Ko doseže pretočnost, je umirjen in glas intuicije postane bolj jasen.
Delavnica je povabilo k življenju iz duše in srca, saj je to pot osebnega poslanstva. Ko človek živi iz bitja, je povezan z vsem kar je. Navdih mu daje ljubezen, ki prihaja iz njega. Namen je spoznati, kako hitro in učinkovito gozd in dihanje pomagata pri preobrazbi zastojev. Predstavitvi dihanja, ki je rdeča nit celotnega srečanja, bo sledil krajši sprehod, nato ležanje na gozdnih tleh ter čuječnost pri drevesu. Človek in drevo sta si podobna. Poslanstvo obeh je pritegovati svetlobo k tlom. Drevo lahko deluje kot ojačevalec prisotnosti.

 

Mateja Bobek

      Objem zdravilne energije dreves
Sobota, ob 12:00, 90 min, v naravi
Ponovitev ob 13:30, 90 min, v naravi

Gozd je naravno okolje, ki nam nudi neizčrpno zdravilno energijo. Čudovit občutek življenja gozda vas bo odpeljal v osrčje vas samih. Lažje in globlje boste razumeli sami sebe in našli svojo resnično moč. Vstop v kraljestvo dreves je čudovit način za ponovno povezavo z življenjsko silo v nas in okrog nas. V gozdu se boste s povabili k čuječnosti postopoma posvetili posameznemu čutilu in se globoko potopili v objem gozda.



 

Emil Karajić
(Osnovna šola Simona Jenka Kranj)


      Čuječnost pri motnji pozornosti in hiperaktivnosti v osnovni šoli – analiza primera
Petek, ob 15:30, 60 min
Ponovitev ob 14:00, v angleškem jeziku

Veliko smo že slišali o pozitivnih učinkih uporabe čuječnosti pri delu z učenci z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti. Strokovnim delavcem v vzgojno-izobraževalnih institucijah pa kljub temu ostaja odprto vprašanje: »Kako naj v praksi in vsakdanu učim čuječnosti hiperaktivnega učenca?« Na delavnici bomo odgovarjali na to vprašanje. Z analizo konkretnega primera v osnovni šoli bodo udeleženci aktivno spoznali vaje za trening čuječnosti za učence s hiperaktivno motnjo (na nivoju individualnega dela). Pogovor bo tekel o pogojih in dejavnikih, ki so potrebni za uspešno delo s hiperaktivnimi učenci (pristop strokovnega delavca, podpora staršev, učiteljev, pedopsihiatrov, medikamentozna terapija itd.). Bolje bodo spoznali nekatere specifične izzive pri delu (pricepljena čustveno-vedenjska težava, nesodelovanje staršev ipd.). Delavnica je namenjena svetovalnim delavcem, strokovnim delavcem za dodatno strokovno pomoč in učiteljem. Cilj delavnice bo ustvariti varen in odprt prostor za razpravo, deljenje izkušenj in izpostavljanje dilem.

 

Robert Križaj
( potrjen učitelj programa MBSR s strani Centra za čuječnost, University of Massachusetts' Medical School, ZDA )


      Poglobljena izkušnja čuječnosti – kratek čuječnostni odmik
Sobota, ob 13:45, 4 ure

Delavnica nudi priložnost za poglabljanje samo-raziskovanja in spoznavanja sebe skozi prakso in izkušnjo čuječnosti. V približno štiri-urni vadbi v skupini bomo izvajali različne čuječnostne vaje individualno (sede, leže, stoje, v gibanju) in v paru (čuječ dialog). Po vadbi bo nekaj časa namenjenega podelitvi izkušenj in morebitnim vprašanjem glede formalne vadbe ter možnih oblikah neformalne vadbe s predlogi za delo doma.

Trajanje delavnice: cca 240 min (vključno s kosilom v tišini). Možna je le udeležba v celoti..










 
Mauro Lugano
(Društvo Leteča Želva)


 
Anja Trampuš
(Društvo Leteča Želva)


 

Andraž Purger
(Društvo Leteča Želva)




















      Zhineng qigong za učitelje - Dober začetek dneva
Četrtek, ob 16:00, 60 min

Okvirno bo predstavljen koncept qi in zgodovinski razvoj veščine qigong, predvsem karakteristike sistema Zhineng qigong s poudarkom na podobnostih in razlikah z metodo čuječnost in njunimi koreninam, ki med drugim segajo v budistične vode.
V treh delavnicah bo predstavljenih in praktično prikazanih nekaj temeljnih metod prve stopnje stila Zhineng qigong.
Prva delavnica bo namenjena spoznavanju predvsem glavne forme imenovane Metoda dviganja in spuščanja qija: dinamične, gibalne meditacije, katere cilj je povezati fizično telo praktikanta z njegovim lastnim poljem qi in poljem qi okolice. Urjenje veščine prinaša sproščenost, umirjenost in stabilnost uma, izostruje fokus, poveže praktikanta s telesom in s tem omogoča večji in učinkovitejši vnos energije qi iz okolice v telo. Pomemben del forme je osredotočenost na namero, ki jo praktikant na začetku vadbe običajno postavi zase in za druge. Vadba izpopolni telesne funkcije na vseh nivojih in pospeši razvoj potencialov posameznika. Poleg naštetega z redno vadbo izostrimo spomin, izboljšamo koordinacijo, krepimo telesno moč in poskrbimo za enakomeren pretok energije qi po telesu.
Cilj prve delavnice je ponuditi udeležencem možnost, da konferenco začnejo v umirjenem stanju ter hkrati dobijo osnovne teoretične in praktične informacije o sistemu Zhineng qigong ter njegovi uporabi v vsakodnevni praksi ohranjanja dobrega počutja.

Zakaj in kako organizirati qi polje v razredu in drugje
Petek, ob 09:00, 60 min

Teoretično in praktično bo predstavljena ena temeljnih metod Zhineng qigonga, Organizacija polja qi, dopolnjena s komplementarno metodo Zbiranje qija, ki razvija občutenje qija in služi kot pomoč pri samozdravljenju.
Organizacija polja qi je oblika aktivnega sproščanja. Zavest uporabi kot lepilo, ki spoji um, telo in namero za uporabo na različnih področjih oz. za izpolnjevanje različnih potreb praktikanta (poučevanje, učenje, vadba, spanje, itd.). Če omenjeno metodo na primer uporabljamo za namen poučevanja, proces pošiljanja in sprejemanja informacij med učiteljem in učencem postane hitrejši in jasnejši. Znanje te tehnike lahko učitelji uporabijo za povezovanje lastnega polja qi s poljem qi učenca ali učencev in s tem pripomorejo k hitrejšemu in učinkovitejšemu razumevanju snovi, hkrati pa razvijajo svoj potencial uporabljanja polja qi ter ohranjano svoj lasten qi pretočen.
Vadba povečuje praktikantovo senzorično občutenje, podaljšuje zmožnost osredotočenosti, krepi zavedanje. S to metodo zelo hitro in efektivno vplivamo na gibanje in moč qija in s tem na telesno stanje.
Uporaba znanja obeh metod v praksi omogoča popolnoma naravno, enostavno in učinkovito možnost uporabe lastne energije in potencialov zavesti za pomoč sebi in drugim pri vzpostavljanju trajnega zdravja in modrosti, brez negativnih posledic za vse sodelujoče.

Razvijanje potencialov pri otrocih z veščino Zhineng qigong
Sobota, ob 09:00, 60 min

V prvem delu bodo okvirno predstavljeni rezultati pilotne študije (Ocena učinkovitosti sistema Zhineng qigong kot tehnike za obvladovanju stresa v šolskem okolju), ki je obravnavala učence in nekaj »qigong iger«, ki so se izvajale tekom študije. Igre se lahko uporabljajo med učno uro v namen harmoniziranja skupine učencev in kot podpora razvoju mentalnih sposobnosti kot so spomin, senzitivnost, nadčutne sposobnosti (videnje z zaprtimi očmi, občutenje energije qi, pošiljanje energije qi, itd.). Nekatere izmed »qigong iger« spodbujajo čustvene zmožnosti, kot so empatija, prijaznost, sodelovanje, itd.
Drugi del bo sestavljal prikaz določenih komplementarnih tehnik sistema Zhineng qigong, kot so Qigong počepi in metoda Raztezanje qija, ki se lahko uporabljata kot sprostitveni metodi v času premora na delovnem mestu. Med vadbo se dvigne nivo energije, hrbtenica se razgiba, osveži in razjasni se um. Omenjeni metodi učinkovito pripomoreta pri odpravljanju neravnovesij v telesu, ki se kažejo v obliki začetnih simptomov bolezenskih stanj (na primer prehlad, povišana temperatura).