Teme konference
Mednarodna znanstvena konferenca je razdeljena na pet vsebinskih sklopov:
SODOBNI PRISTOPI IN IZZIVI
    - Smeri poučevanja v 21. stoletju
    
        - Kako učinkovito poučevati in vrednotiti znanje?
- Kako motivirati učence in dijake za učenje?
- Veščine 21. stoletja (komunikacija, sodelovanje, kritično mišljenje, ustvarjalnost)
- Razvijanje podjetnosti
- Inovacije na področju vzgoje in izobraževanja 
- Vodenje izobraževalne ustanove v 21. stoletju 
- Preoblikovanje šol v inovativne učeče se organizacije
- Razvoj strategij za kakovostno univerzitetno izobraževanje
- Razvijanje podjetniških kompetenc
- Socialne neenakopravnosti pri dostopu do IKT, veščin, različne družinske razmere
- Izboljšave v izobraževanju za lažje vključevanje v delovni proces in ustvarjanje delovnih mest
- Miselne navade in kompetence, ki naj jih razvijajo učenci oz. dijaki
- Učni stili "generacije Z in alfa"
 
- Sodobni pristopi
    
        - Razmišljanje in delovanje "izven okvirjev"
- Obrnjeno učenje
- Formativno spremljanje
- Samospoznavanje in samoregulacija
- Samozavedanje in samoučinkovitost
- Ustvarjalne metode poučevanja
- Spodbujanje ustvarjalnega mišljenja in inovativnosti pri učencih 
- Kritično razmišljanje in reševanje avtentičnih problemov
- Alternativni načini poučevanja in vrednotenja znanja 
- Timsko poučevanje in medpredmetno povezovanje 
- Mednarodno sodelovanje šol pri zasnovi skupnih projektov in učnega procesa
- Projektno delo – izziv? 
 
- Izzivi
    
        - Izziv poučevanja na daljavo za učitelje, drugačno, pisarniško delo, stres
- Vključevanje ITS (Interdisciplinarni tematski sklop) v izobraževanje
- Sodobni načini motiviranja učencev in učiteljev
- Moč in veselje zabavnega učenja skozi komunikacijo
- Dvigovanje naravoslovne pismenosti 
- Nega bralne kulture 
- Pomen večjezičnosti in položaj tujih jezikov v EU in Sloveniji
- Odkrivajmo svet skozi interakcijo čutov (vrtec) 
- Delo z učenci / dijaki s posebnimi potrebami
- Ustvarjalne igre kot način učenja 
- Učitelj in pravljica z roko v roki 
- Učenje in poučevanje skozi umetnost - ustvarjalna drama in ples 
- Z ritmom do otrokovega razvoja in socialne interaktivne dejavnosti 
 
- Raziskave v vzgoji in izobraževanju
    
        - Mladi raziskovalci in izobraževanje 
- Razvijanje raziskovalno-eksperimentalnega dela 
- Sodelovalno akcijsko raziskovanje
 
- Izvenšolsko okolje
    
        - Interesne dejavnosti oz. obvezne izbirne vsebine na drugačen način
- Izmenjava učencev, dijakov, študentov, učiteljev in drugih strokovnih delavcev
- Vključevanje dijaških domov v izobraževalni proces
- Knjižnica kot učno okolje
- Pomen učnega okolja pri bodočem delodajalcu
 
- Nadarjeni učenci
    
        - Spodbujanje nadarjenosti pri učencih/dijakih – nove perspektive za učitelja 
- Oblike dela z nadarjenimi učenci/dijaki v šoli 
- Motivacija – ključ do uspeha 
- Razvoj radovednosti in nadarjenosti mladih skozi sodelovanje z izvenšolskimi institucijami
 
- Vedenjsko izstopajoči učenci / dijaki  - izziv za vsakega učitelja
    
        - Sodobne metode in oblike dela z vedenjsko izstopajočimi učenci / dijaki
- Pasti permisivne vzgoje - kje so meje?
- Razmerje med navodili in svobodo učenca / dijaka
- Postavljanje meja in vzgoja samo-discipline in odgovornosti
- Učiteljeva avtoriteta v sodobni šoli
- Vedenjske motnje, integracija, inkluzija, nenasilje
- Razvajenost - rak sodobne družbe
 
- Vrednotenje znanja
        
            - Matura – pokazatelj znanja? 
- Ustno vrednotenje znanja – da ali ne? 
- Avtentične oblike vrednotenja znanja
- Vrednotenje raziskovalnih nalog, laboratorijskega dela, projektnega dela, plakatov oz. PPT predstavitev, govornih nastopov in sodelovalnega učenja 
- Mapa učenčevih izdelkov, dosežkov - portfolio 
- Učiteljevo vrednotenje senzornih potreb učenca 
- Samovrednotenje znanja 
- Vrstniško vrednotenje znanja
 
    KOGNITIVNA NEVROZNANOST
    
        - Učenje in spomin
        
            - Vedenjska in kognitivna nevroznanost 
- Skozi ustvarjalnost do učinkovitega učenja 
- Vpliv nevrodegenerativnih motenj možganov na učenje 
- Sodobne tehnike spreminjanja ustaljenih vzorcev 
- Sodobne strategije urjenja spomina
- Vloga spanja na kognitivne sposobnosti
- Novi okvirji racionalnosti 
- Učenje z analogijami 
- Pojmovne mape
- Z vizualizacijo do boljših predstav na ravni delcev
 
- Nevroni in nevronske mreže
        
            - Umetni možgani in nevronske mreže 
- Nevroni in akcijski potencial 
- Nevromedicina 
- Nevroetika 
- Razvoj živčnega sistema 
- Vloga zrcalnih nevronov 
 
- Možgani in zavest
        
            - Raziskovanje zavesti 
- Opojna sredstva in možgani 
- Umetna inteligenca 
- Ali lahko računalnik nadomesti človeški um?
- Kognitivne strategije 
- Integrativno kognitivno modeliranje 
- Skupno delovanje, socialna interakcija in skupinska dinamika 
- Kvantna verjetnostna teorija v kognitivnem modeliranju 
- Teorija dinamičnega polja 
 
- Med kognicijo in čuječnostjo
        
            - Sodobne interpretacije čuječnosti
- Uporaba različnih pristopov čuječnosti v vzgoji in izobraževanju
- Vpliv čuječnosti na izražanje ustvarjalnosti in inovativnosti
- Čuječnost, kognicija in zavest 
- Kako čuječnost spreminja naše možgane in kako vpliva na spomin in pozornost, socialno-emocionalno učenje, rezilientnost in psihično blagostanje?
 
    VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ
    
        - Vrednote in okolje
        
            - Temelji sodobne ekologije 
- Življenjski slog, potrošniška družba in trajnostni razvoj 
- Problematika na področju virov energije 
- Vpliv okolja na zdravje otrok
- Etično in trajnostno mišljenje
- Izkustveno učenje
 
- Zelena ekonomija, politika in šola
        
            - Eko inovacije
- Trajnostni pristop k okoljskim problemom 
- Zeleno znanje in zelene veščine za zelena delovna mesta
- Zelena informatika in IKT za trajnostni razvoj
- Družbene iniciative na vladni in nevladni ravni 
- Šola kot okolje za uveljavljanje trajnostnega razvoja 
- Program eko vrtca pri oblikovanju odnosa do narave
- Učenje za globalne izzive
 
    KOMUNIKACIJA IN RAZVOJ OSEBNOSTI
    
        - Komunikacija in nenasilje
        
            - Komunikacijske veščine v delovnem okolju – prednost za odličnost 
- Razvoj mehkih veščin (čustvena inteligentnost, komunikacija, sodelovanje v timu)
- Medkulturnost in upravljanje s konflikti
- Preprečite nasilje v šoli - Šolska in vrstniška mediacija 
- Moč nebesedne komunikacije v razredu 
- Obšolske dejavnosti – dejavnik zmanjševanja destruktivnih navad 
 
- Osebnostni razvoj učitelja / vzgojitelja
        
            - Priložnosti za profesionalni razvoj učiteljev / vzgojiteljev
- Vseživljenjsko usposabljanje in profesionalni razvoj učitelja / vzgojitelja
- Ustvarjalni posameznik – ključ do inovativnejše prihodnosti
- Mreženje za spodbujanje socialnega in kulturnega kapitala
- Vpliv retorike in komunikacijskih veščin na uspešnost učitelja / vzgojitelja
- Strategije obvladovanja stresa pri učiteljih / vzgojiteljih
- Razvijanje socialnih in čustvenih kompetenc učitelja / vzgojitelja 
- Mobing, buling (trpinčenje) in podobna izsiljevanja 
 
- Razvoj učenčeve osebnosti
        
        
            - Poti do kakovostnega odnosa med učencem in učiteljem / vzgojiteljem
            
- Kako učenca / dijaka naučiti upravljati s svojimi čustvi? 
- EFT tehnika v šoli
- Učenje tehnik sproščanja in obvladovanje stresa pri prekomerni razdraženosti učencev in dijakov 
- Vpliv medijev na razvoj otroka/učenca 
- Ali šola omogoča osebnostno rast učenca / dijaka? 
- Sistematično učenje socialnih veščin 
- Šola lepega vedenja
- Kako preseči učno neuspešnost in socialno izključenost?
- Oblikovanje samopodobe učenca 
- Spolna vzgoja v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah - Odkrivanje spolno zlorabljenih otrok 
- Prostovoljno delo s primeri medgeneracijskega sodelovanja 
- Vloga razrednika pri oblikovanju odgovornega in uspešnega učenca 
- Vrtec kot prostor oblikovanja vrednot in empatije 
- Kako zagotoviti, razvijati partnerski odnos s starši v vrtcu?
 
 
    PRILAGAJANJE IZOBRAŽEVANJA NOVIM TEHNOLOGIJAM
    
        - Sodobni modeli
        
            - Uporaba umetne inteligence pri učenju in poučevanju
- Uporaba sodobnih naprav in aplikacij pri učinkovitem poučevanju in učenju
- Informacijsko in medijsko opismenjevanje v šoli in vrtcu
- Raba socialnih omrežij v namene izobraževanja in namene profesionalnega razvoja učiteljev
- Spodbujanje ustvarjalnosti s pomočjo uporabe sodobne IKT
- IKT kot orodje za inovacije pri izboljševanju učne uspešnosti
- Raba pametnih telefonov pri pouku
- Izdelava in uporaba kratkih videoposnetkov pri učenju
- Uporaba tabličnih računalnikov v izobraževanju
- E-učenje in i-učenje
- Didaktične igre
- Razlogi in načini sodelovanja med generacijami pri e-učenju
- Razvijanje IKT kompetenc
- Priložnosti in izzivi za učitelje v informacijski dobi
- TPCK (Pedagoško tehnološko vsebinsko znanje)
- Igrifikacija
- Virtualno okolje
 
- IKT storitve za šole in nove tehnologije
        
            - Uporaba informacijske in poslovne učinkovitosti v javnem zavodu
- E-upravljanje v šoli
 
- E/i-gradiva
        
            - Razvoj in uporaba
- Preverjanje kakovosti
- Didaktični vidiki uporabe simulacij in animacij
- Izdelava interaktivnih e-gradiv 
- Medpredmetno povezovanje učne snovi po vertikali s pomočjo uporabe interaktivnih gradiv
 
- Varnost na internetu
        
            - Internet - Vir informacij in učenje ali nevarnost za naše otroke? 
- Varna raba interneta in zasebnost
- Pomen regulacije sovražnega govora na internetu
- Varstvo osebnih podatkov na internetu
 
- Raziskovalno-razvojna področja