Konferenca EDUvision 2024

28. - 30. november 2024

Hibridna konferenca (Zoom in v živo)


Prijavi se na konferenco!
O mednarodni konferenci > Teme konference

Teme konference

Mednarodna znanstvena konferenca je razdeljena na pet vsebinskih sklopov:



SODOBNI PRISTOPI IN IZZIVI

  • Smeri poučevanja v 21. stoletju
    • Kako učinkovito poučevati in vrednotiti znanje na daljavo?
    • Kako motivirati učence in dijake za učenje na daljavo?
    • Veščine 21. stoletja (komunikacija, sodelovanje, kritično mišljenje, ustvarjalnost)
    • Razvijanje podjetnosti
    • Inovacije na področju vzgoje in izobraževanja
    • Vodenje izobraževalne ustanove v 21. stoletju
    • Preoblikovanje šol v inovativne učeče se organizacije
    • Razvoj strategij za kakovostno univerzitetno izobraževanje
    • Razvijanje podjetniških kompetenc
    • Problematika socialne izoliranosti pri pouku na daljavo ter psihološke posledice na odraščajočo se mladino
    • Socialne neenakopravnosti pri dostopu do IKT, veščin, različne družinske razmere
    • Izboljšave v izobraževanju za lažje vključevanje v delovni proces in ustvarjanje delovnih mest
    • Miselne navade in kompetence, ki naj jih razvijajo učenci oz. dijaki
    • Učni stili "generacije Z in alfa"
  • Sodobni pristopi
    • Razmišljanje in delovanje izven okvirjev
    • Obrnjeno učenje
    • Formativno spremljanje
    • Samospoznavanje in samoregulacija
    • Samozavedanje in samoučinkovitost
    • Ustvarjalne metode poučevanja
    • Spodbujanje kreativnega mišljenja in inovativnosti pri učencih
    • Kritično razmišljanje in reševanje avtentičnih problemov
    • Alternativni načini poučevanja in vrednotenja znanja
    • Timsko poučevanje in medpredmetno povezovanje
    • Mednarodno sodelovanje šol pri zasnovi skupnih projektov in učnega procesa
    • Projektno delo – izziv?
  • Izzivi
    • Izziv poučevanja na daljavo za učitelje, drugačno, pisarniško delo, stres
    • Vključevanje ITS (Interdisciplinarni tematski sklop) v izobraževanje
    • Sodobni načini motiviranja učencev in učiteljev
    • Moč in veselje zabavnega učenja skozi komunikacijo
    • Dvigovanje naravoslovne pismenosti
    • Nega bralne kulture
    • Pomen večjezičnosti in položaj tujih jezikov v EU in Sloveniji
    • Odkrivajmo svet skozi interakcijo čutov (vrtec)
    • Delo z učenci / dijaki s posebnimi potrebami
    • Ustvarjalne igre kot način učenja
    • Učitelj in pravljica z roko v roki
    • Učenje in poučevanje skozi umetnost - kreativna drama in ples
    • Z ritmom do otrokovega razvoja in socialne interaktivne dejavnosti
  • Raziskave v vzgoji in izobraževanju
    • Mladi raziskovalci in izobraževanje
    • Razvijanje raziskovalno-eksperimentalnega dela
    • Sodelovalno akcijsko raziskovanje
  • Izvenšolsko okolje
    • Interesne dejavnosti oz. obvezne izbirne vsebine na drugačen način
    • Izmenjava učencev, dijakov, študentov, učiteljev in drugih strokovnih delavcev
    • Vključevanje dijaških domov v izobraževalni proces
    • Knjižnica kot učno okolje
    • Pomen učnega okolja pri bodočem delodajalcu
  • Nadarjeni učenci
    • Spodbujanje nadarjenosti pri učencih/dijakih – nove perspektive za učitelja
    • Oblike dela z nadarjenimi učenci/dijaki v šoli
    • Motivacija – ključ do uspeha
    • Razvoj radovednosti in nadarjenosti mladih skozi sodelovanje z izvenšolskimi institucijami
  • Vedenjsko opazni učenci / dijaki  - izziv za vsakega učitelja
    • Sodobne metode in oblike dela z vedenjsko izstopajočimi učenci / dijaki
    • Pasti permisivne vzgoje - kje so meje?
    • Razmerje med navodili in svobodo učenca / dijaka
    • Postavljanje meja in vzgoja samo-discipline in odgovornosti
    • Učiteljeva avtoriteta v sodobni šoli
    • Vedenjske motnje, integracija, inkluzija, nenasilje
    • Razvajenost - rak sodobne družbe
  • Vrednotenje znanja
    • Matura – pokazatelj znanja?
    • Ustno vrednotenje znanja – da ali ne?
    • Avtentične oblike vrednotenja znanja
    • Vrednotenje raziskovalnih nalog, laboratorijskega dela, projektnega dela, plakatov oz. PPT predstavitev, govornih nastopov in sodelovalnega učenja
    • Mapa učenčevih izdelkov, dosežkov - portfolio
    • Učiteljevo vrednotenje senzornih potreb učenca
    • Samovrednotenje znanja
    • Vrstniško vrednotenje znanja


KOGNITIVNA NEVROZNANOST

  • Učenje in spomin
    • Vedenjska in kognitivna nevroznanost
    • Skozi ustvarjalnost do učinkovitega učenja
    • Vpliv nevrodegenerativnih motenj možganov na učenje
    • Sodobne tehnike spreminjanja ustaljenih vzorcev
    • Sodobne strategije urjenja spomina
    • Vloga spanja na kognitivne sposobnosti
    • Novi okvirji racionalnosti
    • Učenje z analogijami
    • Pojmovne mape
    • Z vizualizacijo do boljših predstav na ravni delcev
  • Nevroni in nevronske mreže
    • Umetni možgani in nevronske mreže
    • Nevroni in akcijski potencial
    • Nevromedicina
    • Nevroetika
    • Razvoj živčnega sistema
    • Vloga zrcalnih nevronov
  • Možgani in zavest
    • Raziskovanje zavesti
    • Opojna sredstva in možgani
    • Umetna inteligenca
    • Ali lahko računalnik nadomesti človeški um
    • Kognitivne strategije
    • Integrativno kognitivno modeliranje
    • Skupno delovanje, socialna interakcija in skupinska dinamika
    • Kvantna verjetnostna teorija v kognitivnem modeliranju
    • Teorija dinamičnega polja
  • Med kognicijo in čuječnostjo
    • Sodobne interpretacije čuječnosti
    • Uporaba različnih pristopov čuječnosti v vzgoji in izobraževanju
    • Vpliv čuječnosti na izražanje ustvarjalnosti in inovativnosti
    • Čuječnost, kognicija in zavest
    • Kako čuječnost spreminja naše možgane in kako vpliva na spomin in pozornost, socialno-emocionalno učenje, rezilientnost in psihično blagostanje?


VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ

  • Vrednote in okolje
    • Temelji sodobne ekologije
    • Življenjski slog, potrošniška družba in trajnostni razvoj
    • Problematika na področju virov energije
    • Vpliv okolja na zdravje otrok
    • Etično in trajnostno mišljenje
    • Izkustveno učenje
  • Zelena ekonomija, politika in šola
    • Eko inovacije
    • Trajnostni pristop k okoljskim problemom
    • Zeleno znanje in zelene veščine za zelena delovna mesta
    • Zelena informatika in IKT za trajnostni razvoj
    • Družbene iniciative na vladni in nevladni ravni
    • Šola kot okolje za uveljavljanje trajnostnega razvoja
    • Program eko vrtca pri oblikovanju odnosa do narave
    • Učenje za globalne izzive


KOMUNIKACIJA IN RAZVOJ OSEBNOSTI

  • Komunikacija in nenasilje
    • Komunikacijske veščine v delovnem okolju – prednost za odličnost
    • Razvoj mehkih veščin (čustvena inteligenca, komunikacija, sodelovanje v timu)
    • Medkulturnost in upravljanje s konflikti
    • Preprečite nasilje v šoli - Šolska in vrstniška mediacija
    • Moč nebesedne komunikacije v razredu
    • Obšolske dejavnosti – dejavnik zmanjševanja destruktivnih navad
  • Osebnostni razvoj učitelja / vzgojitelja
    • Priložnosti za profesionalni razvoj učiteljev / vzgojiteljev
    • Vseživljenjsko usposabljanje in profesionalni razvoj učitelja / vzgojitelja
    • Ustvarjalni posameznik – ključ do inovativnejše prihodnosti
    • Mreženje za spodbujanje socialnega in kulturnega kapitala
    • Vpliv retorike in komunikacijskih veščin na uspešnost učitelja / vzgojitelja
    • Strategije obvladovanja stresa pri učiteljih / vzgojiteljih
    • Razvijanje socialnih in čustvenih kompetenc učitelja / vzgojitelja
    • Mobing, buling (trpinčenje) in podobna izsiljevanja
  • Razvoj učenčeve osebnosti
    • Poti do kakovostnega odnosa med učencem in učiteljem / vzgojiteljem
    • Kako učenca / dijaka naučiti upravljati s svojimi čustvi?
    • EFT tehnika v šoli
    • Učenje tehnik sproščanja in obvladovanje stresa pri prekomerni razdraženosti učencev in dijakov
    • Vpliv medijev na razvoj otroka/učenca
    • Ali šola omogoča osebnostno rast učenca / dijaka?
    • Sistematično učenje socialnih veščin
    • Šola lepega vedenja
    • Kako lahko preseči učno neuspešnost in socialno izključenost
    • Oblikovanje samopodobe učenca
    • Spolna vzgoja v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah - Odkrivanje spolno zlorabljenih otrok
    • Prostovoljno delo s primeri medgeneracijskega sodelovanja
    • Vloga razrednika pri oblikovanju odgovornega in uspešnega učenca
    • Vrtec kot prostor oblikovanja vrednot in empatije
    • Kako zagotoviti, razvijati partnerski odnos s starši v vrtcu

 

PRILAGAJANJE IZOBRAŽEVANJA NOVIM TEHNOLOGIJAM

  • Sodobni modeli
    • Uporaba sodobnih naprav in aplikacij pri učinkovitem poučevanju in učenju na daljavo
    • Informacijsko in medijsko opismenjevanje v šoli in vrtcu
    • Raba socialnih omrežij v namene izobraževanja in namene profesionalnega razvoja učiteljev
    • Spodbujanje kreativnosti s pomočjo uporabe sodobne IKT
    • IKT kot orodje za inovacije pri izboljševanju učne uspešnosti
    • Raba pametnih telefonov pri pouku
    • Izdelava in uporaba kratkih videoposnetkov pri učenju
    • Uporaba tabličnih računalnikov v izobraževanju
    • E-učenje in i-učenje
    • Didaktične igre
    • Razlogi in načini sodelovanja med generacijami pri e-učenju
    • Razvijanje IKT kompetenc
    • Priložnosti in izzivi za učitelje v informacijski dobi
    • TPCK (Pedagoško tehnološko vsebinsko znanje)
    • Igrifikacija
    • Virtualno okolje
  • IKT storitve za šole in nove tehnologije
    • Uporaba informacijske in poslovne učinkovitosti v javnem zavodu
    • E-upravljanje v šoli
  • E/i-gradiva
    • Razvoj in uporaba
    • Preverjanje kakovosti
    • Didaktični vidiki uporabe simulacij in animacij
    • Izdelava interaktivnih e-gradiv
    • Medpredmetno povezovanje učne snovi po vertikali s pomočjo uporabe interaktivnih gradiv
  • Varnost na internetu
    • Internet - Vir informacij in učenje ali nevarnost za naše otroke?
    • Varna raba interneta in zasebnost
    • Pomen regulacije sovražnega govora na internetu
    • Varstvo osebnih podatkov na internetu
  • Raziskovalno-razvojna področja